top of page

אוכל קדימה אוכל

אוכל, אחד הנושאים שאני יותר אוהב לצלם

האוכל הינו צורך מאד מאד בסיסי של כל אחד ואחד מאיתנו, רובנו מצאנו את עצמנו במטבח לא פעם אחת שוקדים על הכנת אוכל לעצמנו למשפחה לחברים,

חשוב לנו מאד שהאוכל יצא טעים, חשוב לא פחות שהוא יעורר תאבון.

הרבה לפני שאנחנו מכניסים את האוכל לפה, אנו מריחים אותו ואוכלים אותו עם העניים,

שפים עומלים רבות על צורת הגשת האוכל ולי כצלם חשוב מאד להציג את האוכל בצורה כזו שמיד כל בלוטות הטעם יתעוררו והרצון לאכול מנה שכזו יגבר.

( צילום עבור מסעדת אלבאבור, שף חוסאם עבאס)

לא אחת אני אף נעזר בסטילס/ית מזון, החשיבות שלהם להצגת המנה בצורה הטובה ביותר היא מכרעת, התוספות הקטנות הללו הסידור הנכון ואף התערבות במהלך הכנת האוכל היא מאד חשובה.

לעיתים האוכל שיוצא מהמטבח הוא בהחלט טעים אבל לא מצטלם מספיק טוב, התערבות של הסטיליסטית במהלך הרכבת המנה והכנתה בהחלט ישדרג את התוצאה הסופית.

(סטיילינג נועה קנרניג למקס ברנר)

לא תמיד התקציב המוגדר לצילומים מאפשר העסקת סטיליס, לכן על הצלם להיות יצירתי ולהוסיף טאץ משלו. מה להוסיף לפריים ואיך להרכיב אותו?

שאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו הן : מה אנחנו מצלמים (חומרי גלם, סגנון המסעדה) ומה אנחנו רוצים לשדר לצופה, השאלות הללו יובילו אותנו בסופו של דבר לקבל החלטה על מה יכנס לפריים ומה לא, האם נשתמש במפת שולחן ואיזו מפה, או האם נשתמש בשולחן ללא כיסוי, האם נוסיף אלמנטים מחומרי הגלם שמרכיבים את המנה, האם נוסיף אלמנטים אחרים כגון שתיה, מטבלים דברים שנלווים למנה אך אינם החלק העיקרי, באילו כלי הגשה נשתמש איזו אווירה נרצה ליצור.

ארצה לשתף אתכם בכמה החלטות לגבי עיצוב המנות וצילומן

בלאגן

בתמונות שצילמתי עבור השף ברנע סלאש

הכוונה היתה לייצר תחושה ביתית, תחושה של מישהו ״שטעם״ את המנה ולכן גם ״לכלכנו את הסט״ כיום אפשר לראות יותר ויותר סטים שהם ״מבולגנים״ ומלוכלכים.

אוכל ״שנשפך״

עוד דרך נהדרת לעורר את בלטות הטעם היא לצלם אוכל שנשפך, הדוגמא הברורה ביותר לכך הינה צילום של ביצה רכה הנוזלת על יתר המנה

(צילום עבור השף ארז עינב שולחן האוכל)

(סטיילינג נועה קנרניק עבור מקס ברנר)

חומרי גלם

הכנסת רמיזות לחומרי הגלם המרכיבים את המנה

דרך מצויינת להוסיף אווירה למנה וגם ״לספר״ לצופה ממה מורכבת המנה, חלק מחומרי הגלם מאבדים מהצורה שלהם במהלך הבישול.

לדוגמא ״ארטישוק ירושלמי״

(צילום עבור השף ברנע סלאש)

(צילום עבור הקונדיטורית מלכי אדלר)

אווירה וצבעים

כאשר ניגשתי לצלם עבור הרואה בקפה בכפר הרואה הדבר הראשון שקפץ לי לראש זה ״כפר״ אדמה צבעים חומים, על כן החלטנו לוותר על השולחנות הבהירים ועל מפות שולחן וצילמנו את כל סט הצילומים שלנו על שולחן חום שימוש בכלים של ״פעם״ מגשי עץ והקפדה כללית על תחושה של ״אדמה״ וחיבור לשורשים

מקווה מאד שפוסט זה קצת שפך אור על בניית הפריים והעביר את החשיבות של הבנת צרכי הלקוח וכיצד מביאים זאת לידי ביטוי בצילום עצמו

בפוסט נוסף אשתף אתכם בהחלטות לגבי תאורות שונות ולגבי זויות צילום שונות

אשמח לשמוע את דעתכם על הפוסט וכן מה הייתם מבקשים לדעת עוד

פוסטים אחרונים
ארכיון
עיקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page