top of page

צילומי תדמית בבית


איפה הכי נכון לערוך צילומי תדמית?

האם בסטודיו על רקע חלק ונקי?

האם במשרד/במקום העבודה בו נקבל את כל האווירה של מקום העבודה

אולי בכלל בחוץ בטבע? (סביבת העבודה של מאלפי כלבים לדוגמא)

לכל אחד מהמקומות הללו יש יתרונות וחסרונות,

לדוגמא :

הסטודיו - מקום מסודר עם כל התאורה שהצלם/ת זקוקיים להם, ללא צורך להיסחב עם ציוד, יחד עם זאת מאד מגביל מבחינת אווירה ורקע.

מקום העבודה מס׳ יתרונות, מבחינת הלקוח ״שרות עד הבית״ אין צורך לעזוב את מקום העבודה ולבזבז זמן על נסיעות לסטודיו, הרגשה הכי נוחה שיש, וכמובן האווירה והרקע של סביבת העבודה, החסרונות הגדולים הינם: המקום לא תמיד נח, לא תמיד גדול דיו, צריך להיסחב עם המון ציוד כי לא תמיד יודעים מה בדיוק יתאים, ולפעמים צריך להתחיל ולסדר את המקום (המצולמים לא תמיד מודעים למה נכנס ומה נראה בתוך הפריים)

הפעם ארצה לשתף אתכם בהתלבטות שהיתה לי כאשר התבקשתי לצלם את יאנה.

יאנה הינה יועצת שינה לתינוקות, ליאנה אין ״סביבת עבודה״ כפי שאנו רגילים להכיר.

על כן התלבטות היתה האם לצלם את יאנה בביתה או בחוץ בגינה, הסטודיו נפסל די מהר כי לא רצינו רק רקע נקי רצינו קצת ״צבע ואווריה״.

הגעתי אל יאנה בשעה שהיא לא השעה האידאילת לצילומים בחוץ 12:00, כי מה לעשות זה הזמן היחיד בו הסתדר לנו לצלם, והבן של יאנה שהיה חלק מהצילומים היה בדיוק לפני שעת השינה שלו,

עקב כך הגעתי עם ציוד תאורה רב על מנת להתגבר על כל בעיית תאורה שתהייה לי אם מדובר בתאורה קשה מידי במידה ונצלם בחוץ

ואם בתאורה לא מחמיאה או חלשה מידי במידה ונצלם בתוך הבית.

יום הצילומים היה יום חם במיוחד אז האמת לא לי ולא ליאנה היה כל כך חשק לרדת למטה לגינה בחום הזה אך ידענו שאם לא נוציא חומר מספיק טוב בבית נרד גם לגינה.

כאשר נכנסתי לביתה של יאנה התגלה לפני בית שבו גדל לו ילד קטן, המון צעצועים והמון צבע המרמז באופן די ברור שפה גר לו ילדון יחד עם הוריו

כמו כן הבית היה מואר בצורה נפלאה באור טבעי שחדר מחלון גדול בסלון ועוד מס׳ חלונות במטבח

מיד הבנתי שכנראה לא יהיה לי צורך להשתמש פה בפלאשים, בעיית התאורה הסתדרה מעצמה באופן מעולה.

חלון גדול השופך אור בצורה מושלמת

עכשיו נשאר רק להחליט היכן לצלם בתוך החלל המואר, האפשרויות שעמדו לפני הינם הסלון המטבח המרפסת, שכולם התאימו לי באופן מושלם, מבחינת תאורה.

מגבלה נוספת שהיתה לנו היא שהזמן עם תום, בנה של יאנה, היה קצר שכן הוא כבר סיים את ארוחת הצהריים שלו והיה ממש לפני שינה ולא רצינו לשנות לא את סדר היום, לכן התחלנו את הצילומים כאשר תום מככב יחד עם יאנה.

היה חשוב לי לתפוס רגעים אישים בין יאנה לתום, נכון מידי פעם רציתי איזה מבט אל המצלמה אך הפעם יותר ״תיעדתי״ מאשר ביימתי.

העדשה בה בחרתי לצלם הינה 85 צמצם 1.2 עדשה חדה מאד שאני מאד אוהב לצילומי פורטרט, החסרון העיקרי של העדשה הינה הפוקוס האיטי שלה, מאחר ואני לא מצלם ספורט והמצולמים שלי לא זזים יותר מידי במרחב, העדשה הזו בהחלט התאימה לי.

בחרתי לוקיישן מואר בצורה נעימה התמקמתי במרחק מספיק גדול שאוכל לקלוט את כל המתרחש ומספיק קרוב על מנת לתת תחושה של קירבה למצולמים ופשוט צילמתי רגעים קסומים בן אם לבנה

לאחר שתום הלך לישון, היה זה הזמן של יאנה, אצל יאנה היה חשוב לי מצד אחד לתת אווירה של בית עם כל הצעצועים והצבעים ברקע ומצד שני לתת תחושה מאד רצינית ונעימה מיאנה, לצורך כך החלפנו גם חולצה וניגשנו לצילומים עדיין בסלון בו כאמור היה לי אור מושלם ואפשרויות לצלם מכמה זוויות ולקבל רקעים שונים.

אחד הדברים החשובים ביותר בצילום זה לשוחח עם המצולם גם להבין מה חשוב לו ואיך הוא רואה את הדברים וגם על דברים אחרים לחלוטים וזאת כדי לייצר מצב של נינוחות,

בפוסט אחר אדבר על תהליך בו עברתי יחד עם מצולם אחר ע״מ להשיג את אותו מבט/רגש שיעבור אל המצולם וישראה אווריה נעימה ובטוחה

סידור זריר של מרחב העבודה ע״מ להוציא מהרקע דברים לא נחוצים ומצד אחד ומצד שני להכניס עוד צבע, חיוך קל שיחה קלה ומצלמים.

כל כמה תמונות עצרנו לרגע התבוננו יחדיו על התמונות ובדקנו אילו תמונות אנחנו אוהבים יותר ואיזה פחות, מה בדיוק אהבנו ומה לא וזאת על מנת שנוכל לתקן ולהגיע בתמונות הבאות לתוצאה טובה יותר, אם אנחנו מדברים על מנח גוף, על הבעה , מבט רקע, כל אילו נלקחו בחשבון.

לקראת סיום הצילומים החלטתי שאני רוצה לעשות תמונה במטבח, מה פתאום במטבח? ובכן אני אישית רואה את המטבח כמרכז של הבית בו אנו נפגשים ויושבים כל המשפחה לאכול ביחד ובו גם אנחנו יכולים לעצור שניה מכל הברדאק ולשבת עם עצמנו על כוס קפה, זה בדיוק מה שעבר לי בראש שנזכרתי בתקופה שהילדים שלי היו קטנים ולאחר שהיינו אישתי ואני מרדימים אותם היינו אוהבים לקחת ״פסק זמן״ ולשתות בשקט כוס קפה.

לאחר הצצה קטנה במטבח הבנתי כי יש לי פה מקום מושלם, קצת להזיז כמה דברים ברקע, להוסיף כמה דברים לרקע,

פתאום אני מבחין בכוס קפה מקסימה שהשתלבה לה בצורה מושלמת בצילומים,

בנוסף על שולחן האוכל היה מונח לו הבקבוק של תום, היה חשוב לי להכניס את הבקבוק לתמונה וכן את המוצץ של תום כדי ליצור את הקשר לכך שיאנה היא יועצת שינה ומבחינתי זה היה חיבור מושלם למה שאני כל כך חיכיתי לו כאבא צעיר ,

לרגע הזה של השקט סיום יום עבודה, לאחר שהייתי עם הילדים ולאחר שהשכבנו אותם לישון ועכשיו יש לנו זמן לעצמנו וכל אחד לעצמו.

אשמח לשמוע מכן האם הפוסט עזר לכם

אשמח שתשתפו מחוויות צילומיות שלכם

כתבו לי בתגובות

גדי אהד-שני

פוסטים אחרונים
ארכיון
עיקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page