top of page

צילומי תדמית

צילומי תדמית כשם כן הם, הם הפנים של החברה אותה אתם מצלמים.

לא כל יום מזמינים צלם לצילומי תדמית, ולעיתים מדובר גם בהוצאה לא קטנה ולכן חשוב מאד לתת תמורה מלאה להוצאה, צילומים אילו נועדו לעלות את ערך החברה.

חשוב להבין את חשיבות צילומי התדמית, אנשים קונים מאנשים, תמונה של נותני השירות, של האנשים מאחורי המוצר יעלו את ערכו של המוצר והחברה.

כאשר פונים אליך כצלם לצילומי תדמית חשוב מאד לקבל את מירב המידע הניתן

מה אתם עתידים לצלם מה מהות החברה במה היא עוסקת. האם מדובר במשרד עורכי דין, רואה חשבון, חברה יצרנית, חברה הנותנת שירות, מה סביבת העבודה בה נצלם,

יידוע המצולמים

כאשר יש מס׳ מצולמים חייבים להוציא מטעם החברה הודעה מסודרת על יום הצילומים, לא אחת יצא לי להגיע לצילומים כאשר אחד העובדים לא ידע שנערכים באותו היום צילומים ואז נשמעים משפטים כגון: ״חבל שלא ידעתי הייתי: מסתפר, מתגלח, מתאפרת, מביא עניבה....״

קוד לבוש

קוד לבוש הינו חשוב מאד, במידה ואכן קיים קוד לבוש בחברה אנו נקפיד עליו הקדפה יתרה במהלך הצילומים, לדוגמא האם נדרשת עניבה, מה צבע החולצה הנדרש, לא בכל חברה יש קוד לבוש קפדני, האמת שבישראל מעטות החברות בהם יש קוד לבוש, יחד עם זאת ביום הצילומים נשתדל להיצמד לקוד לבוש, ולו גם אם בצבע החולצה, בטח ובטח במידה ונדרשת תמונה קבוצתית.

תמונה קבוצית המכילה מנעד רחב של צבעים נראת לא רצינית ומשדרת אי אחידות בחברה.

כחלק מהכנות לצילום אני מסביר את חשיבות קוד הלבוש ומוציא באמצעות איש הקשר בחברה הנחיות לבוש למצולמים.

בחירת הלוקיישן של הצילומים:

לא תמיד ניתן להגיע לסיור מקדים במקום הצילומים, אך חשוב מאד להסביר לאיש הקשר את הצרכים שלך לצילומים, אפילו בברור האם יש נק׳ חשמל בחדר שבו נצלם (במידה ומגיעים עם פלאשים הדורשים חשמל), גודל החדר חשוב מאד, חייבים לפחות מס׳ מטרים מרחב ע״מ שלא נאלץ לעמוד על המצולם, אני לרב מצלם בעדשה של 85 מ״מ וחייב להתרחק מהמצולם אחרת יראו רק את העין של המצולם... כמו כן אם אתקרב מאד למצולם ואשתמש בעדשת רחבות, עקב הקירבה ושימוש בעדשה רחבה התמונה לא תחמיא למצולם. לעיתים אין ברירה ובתמונה קבוצתית נצלם בעדשה רחבה ולא במרחק אידאלי, דבר זה ידרוש מאיתנו לתקן עיוותי פרספקטיבה ועדשה והתוצאה לא תהייה הכי טובה שאפשר (לעיתים זה מה יש).

בבחירת הלוקיישן נבחן לא רק את מרחב הפעולה כי אם גם את הרקע שיש לנו לצילום, האם יש לנו חלונות עם השתקפויות, האם מראות האם הרקע אסתטי, יתכן ונתבקש לשנות מס׳ אלמנטים ברקע ע״מ שלא יפריעו לנו, כל אילו חייבים להילקח בחשבון לפני הצילום, פינוי של אלמנט מפריע מהרקע יחסור המון עבודה פוסט לאחר מכן.

הסבר פניך למצולם:

לפני תחילת כל צילום עם כל מצולם חדש אני תמיד מציג את עצמי, שואל לשמו של המוצלם ומסביר את תהליך הצילום.

במהלך הצילומים אני עוצר מידי פעם מראה למצולם את התמונות שצילמתי, אני נעזר בטאבלט יחסית גדול (״12.9) ע״מ שהמצולם יראה את התמונה בצורה ברור ולא על מסך המצלמה שהוא מאד קטן יחסית, אני מסביר מה אני רוצה ומדגים על עצמי כיצד אני מבקש לעמוד

וכמובן שואל לדעתו של המצולם חשוב לי מאד שהמוצלם יהיה מרוצה מאיך שהוא יוצא בתמונה, אם יש צורך לעצור את הצילומים לקחת כמה דקות הפסקה להשתחרר גם זה נעשה,

כל הדברים הללו לוקחים זמן וצריך לקחת אותם בחשבון בתכנון יום הצילומים.

סיכום לוחות הזמנים:

חשוב לתאם מראש מתי ימסרו התמונות ללקוח, לעיתים התמונות נעשות סמוך לפעילות יח״צ כלשהי או כל דבר אחר אשר ידרוש מכם העברה מהירה של התמונות ללקוחת, רצוי מאד שתוודאו שאתם מסוגלים לעמוד בלוחות הזמנים הללו ע״מ לא לגרום לעוגמת נפש או להכשיל את מטרת הצילומים.

בהצלחה.

פוסטים אחרונים
ארכיון
עיקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page