top of page

טיפים לצילום ילדים

הפוסט הראשון שלי הוא גם הנושא האהוב עלי ביותר

אשמח לשתף אתכם בסידרה של טיפים לצילום ילדים

ֿ

סבלנות

זהו הטיפ החשוב ביותר; צילום בכלל וצילום ילדים בפרט דורש סבלנות ותרגול. יש לזכור שלא תמיד הילד משתף איתנו פעולה ולא תמיד מעניין אותו שהמבוגר שאמור לשחק ולשמור עליו רוצה דווקא עכשיו לצלם אותו. אם כך אנו נדרוש מעצמנו סבלנות ונזכור שלא תמיד נחזור עם התמונות שרצינו. עם הזמן נרכוש

מיומנות, התמונות שלנו ישתפרו וגם נלמד כיצד גורמים לילד לשתף פעולה איתנו.

צלמו מגובה העיניים אבל לא רק

כשאני אומר צלמו מגובה העיניים אני מתכוון מגובה עיני הילד לא מהגובה שלכם, הטעות הכי גדולה מתרחשת כשהורים מצלמים את ילדם מהגובה שלהם. צילום מגבוה גורם לאשליה אופטית אשר "מגמדת" את המצולם.

ילדנו הקטן – גם כך גובהו לא רב, וצילום מגובה רק "ידביק" אותו לרצפה. לכן, כל מה שאנו צריכים זה לרדת לגובה שלו, לשבת על הרצפה (מותר גם לשכב) ולצלם את הילד מהגובה שלו וכך למעשה דמותו תראה לנו בצורה הכי קרובה למציאות.

אבל לא רק, נסו זוויות שונות, מומלץ מאד גם להקצין טיפה כדי לקבל ערך נוסף,

תאורה

התאורה הינה המרכיב העיקרי בתמונה. השעות הטובות ביותר לצילום הינם שעות בהן השמש אינה קופחת על ראשנו. אנו נצא לפארק בשעות אחר הצהריים, כאשר השמש נמוכה ולא תיצור לנו צללים קשים וכך התמונה תהייה מאוזנת יותר מבחינת התאורה באופן טבעי.

במידה ואנו מצלמים בכל זאת בשעות התאורה הקשות של היום, נשתדל להושיב את הילד בצל ונוודא שהרקע מאחוריו גם כן מוצל על מנת שהתמונה לא תצא קונטרסטית מדי

.

רקע

הרקע הוא חלק בלתי נפרד מהתמונה ועלול להסיח את דעתנו מהנושא אותו יצאנו לצלם. לכן נקפיד שהרקע לא יגנוב את תשומת לבו של הצופה. ישנם גורמים רבים העלולים להפריע לנו – ועל כן מומלץ להימנע מלכלול אותם ברקע – בקידמת הפריים או בסופו. דוגמאות לאלמנטים מפריעים: עמודים או עצים היוצאים מאמצע ראשו של הילד, כל דבר שיחסום לנו את פניו, אלמנטים בהירים מאד עד כדי לבנים לחלוטין (שרופים), וכתובות גרפיטי או שלטי חוצות שאינם מחמיאים לתמונה.

רוצים להפריד את הילד מהרקע ולהבליט אותו? ניתן להשיג זאת על ידי טשטוש הרקע. בכדי להגיע לכך, נשתמש בצמצם פתוח נתקרב ככל האפשר והרצוי לילד ונבחר ברקע שמרוחק מהילד.

מבט ישיר

צילום ילד כאשר הוא משחק זה דבר נפלא. לרוב אנו מצלמים אותו מבלי שישים לב אלינו, אך צילום כאשר הילד מיישר מבטו על המצלמה יכול לשדרג את התמונה משמעותית ולתת לה עומק ואופי. לא אחת אנו נתקלים בהורים אשר מנסים למשוך את תשומת ליבו של הילד, קוראים בקולו, מוחאים לו כפיים, קופצים באוויר ועושים קולות של קוף בג'ונגל – בעוד הילד אינו מתייחס אליהם כלל.

קשה למשוך את תשומת ליבו של ילד ממוצע כאשר הוא שקוע במשחק. אחת השיטות היא יצירת רעש חזק שאינו קשור לסיטואציה. אם ילד ישמע קול התעטשות חזקה, למשל – הוא צפוי להסב אל מקורו את תשומת הלב יותר מאשר לקריאה בשמו. היו יצירתיים – זה לא יעבוד ברצף.

העמדה

ילדים הם חכמים בהרבה ממה שנוטים לחשוב, ונוטים להתעניין בסביבתם ולשתף פעולה. לדוגמה, ילדים רבים אוהבים לחקות אחרים ולשחק עם חברים ומשפחה. אם נרצה לצלם את הילד בתנוחה מסויימת אנו נסביר מה אנו רוצים ואף נדגים. אם "נדגמן" להם את הדרך בה אנו מעוניינים שהם יעמדו, הם עשויים להיענות לכך.

אם תבקשו מהילד להצביע על עצם או צעצוע, לעשת חיקוי של בעל חיים, או לחזור על תנועות שאתם מבצעים – תוכלו ליצור סיטואציות שמתאימות לצילום מעניין. בסופו של דבר, תמונות בהן הילד סתם יושב ומשחק מבלי לגלות עניין נוטות לחזור על עצמן במקרים רבים, ולשעמם. מעניין בהרבה לצלם את הילד כשהוא רוקד או עושה דבר מה – כשהעמדתם אותו בצורה שפונה למצלמה.

ע"מ להעצים את התמונה נמקם את הילד בהתאם למבט שלו, כלומר אם הילד מסתכל ימינה נמקם אותו בצד שמאל של התמונה – ונשאיר לו מרחב אליו להסתכל.

שיתוף פעולה

על מנת להגדיל את שיתוף הפעולה עם הילד כדאי לשתף אותו באופן פעיל בצילום – ולהראות לו את התצלומים. חשוב גם להחמיא לו: "חמוד, תראה איזה יופי יצאת , בוא ננסה עוד תמונה". במידה והילד לא משתף פעולה, אפשר לפנות לקצת פסיכולוגיה בסיסית – ולעשות זאת על מישהו אחר, לדוגמא – מישהו מבני המשפחה, לו נחמיא על תמונותיו-שלו. הילד שלנו מיד ירצה גם לקבל גם הוא מחמאה, והוא עשוי

להיות יותר קואופרטיבי.

צלמו בחוץ ולא רק בבית

צאו עם הילד לגני שעשועים תנו לו לשחק בגן, תנו לו לעלות על מתקנים, והשתמשו במתקן כרקע לתמונה. ניתן להשתמש בעצמים כדי ליצור מסגרת לתמונה – על ידי מיקומם בקצוות או בדפנות הפריים. אל תחששו להתנסות, ולבנות תמונות מעניינות יותר. כל עוד האלמנטים בתמונה אינם מסתירים את הילד, או שמבנם וצבעם בעייתי .

חפשו צבעים משלימים בפריים, כדי ליצור תמונה עשירה יותר. לדוגמא, אם ילדכם לובש פרטי לבוש אדום, נסו להכניס לפריים גם מגלשה אדומה.

תחפושות ומשחקי תפקידים

"לא כל יום פורים", היא אמרה ותיקה, אך כשמדובר בצילום ילדים אפשר ואף מומלץ בחום. תלהיבו את הילדים שלכם במשחקי תפקידים – תוכלו להלביש אותו בתוך מלך, אינדיאני או בתור גיבורי על ודמויות שחביבות עליהם. התמונות עשויות להפוך למעניינות ולא שגרתיות במיוחד אם תפעילו את ילדכם, ותבקשו ממנו להתנהג בהתאם לתחפושתו בתור משחק.

הכנות מקדימות

כאשר אתם מתכננים לצלם את הילד, חשוב להבטיח שהוא ירגיש נוח ככל האפשר. כדאי לצלם את הילד אחרי שאכל ונח. טלו אתכם גם בגדים להחלפה עבורו, חיתולים וכל דבר שתצטרכו כדי להבטיח שישאר סבלני ונינוח.


פוסטים אחרונים
ארכיון
עיקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page